Honungsbiet!

Nu sitter jag här igen...nattugglan, och resten av familjen sussar gott ;-)
Men det är sista kvällen man kan sitta uppe såhär,
på måndag kl:07 börjar jobbet igen!
Och det är väl med lite dubbla känslor måste jag säga!
Ska bli väldigt skönt att få in familjen på lite rutiner igen, varit väldigt sena kvällar för barnen och låånga sovmorgonar.
Bortsett från lilleman då, som vaknat runt åtta-tiden,
men Thomas och jag kör ju varannan sovmorgon här hemma!

Och visst är det väldigt gott att va ledig, men det ska bli skönt med lite vardag igen...så man kan uppskatta nästa ledighet sen ;-)

Ikväll kröp vi upp i soffan hela familjen (ja inte lilleman som sov)
och tittade på en jättebra film "Honungsbiets hemliga liv".
Den kan jag verkligen rekommendera...t o m Thomas blev lite blank i ögat ;-)
Ärligt talat så är han nästan mer känslig än mig, när det gäller film...men det tycker jag bara är charmigt ;-)

En av mina favoritskådisar Queen Latifah var med,
så det gjorde ju inte filmen sämre precis!

För att komma bort från sin stränga pappa och hitta sanningen om sin döda mammas förflutna, rymmer 14-åriga Lily Owens tillsammans med sin stödperson och kompis Rosaleen till en stad i South Carolina. Där hamnar de hos de biodlande systrarna Boatwright - en miljö full av oväntat kärlek, värme och andlighet. Lily lär känna var och en av dessa tre mycket speciella kvinnor och upptäcker mycket om sig själv på vägen... Filmen är baserad den bästsäljande boken "Honungsbiets hemliga liv" och är en underbar berättelse om vänskap, starka familjeband och om att leva sitt eget liv.

Kommentarer
Postat av: Pysseliten

Oj den har jag missat kanske en film man ska se

Har ju inte tid med film nu när jag lärt mig blogga :)))

2009-08-16 @ 07:33:29
Postat av: Maria

Låter som en mysig film=)

Håler med om att det är skönt att komma tillbaka till lite rutiner igen...men attans vad skönt det har varit att vara ledig tillsammans;-)

Kram

2009-08-16 @ 07:48:31
URL: http://cupcake.blogg.se/
Postat av: Therese - Lurans blogg

Vad tur du tipsar om filmen, verkar vara jätte bra, men inget jag annars spontant plockat ner från hyllan... Så tack! Jag och luran är uppe då det är mannens tur att ha sovmorgon, men jag är allt trött i ögat för jag putsade föster och bytte gardiner och fejade till sena natten i går... men nu har jag höst även i vardagsrummet, så skönt! Önskar dig en härlig söndag och en bra start på arbetsveckan i morgon! Kram

2009-08-16 @ 09:25:48
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: tina

Hej där!Ja nu är semestern över hos oss med...man får riktig söndagkänsla idag. Ska strax äta lite sen frukost och mysa på altanen.Sen blir det väl lite byggande på altanen av maken, får passa på när vädret är ok.

Här har det också varit sena nätter,skönt men vardagen är bra när den kommer igång. Jag är ju en riktig nattuggla jag också =)men mina barn slår alla rekord denna sommaren....nu behövs skolan och alla rutiner!



Vilken bra film det verkar bra, toppen med filmtips!!Ikväll blir det väl att krypa upp i soffan till Poirot, som brukar vara mysigt att avluta helgen med.



Du får ta en runda till Hem och Hobby i Hjo, de har massor att fynda...nästan lite för mycket att välja på,man får gå lääääänge för att se allt när det finns så mycket =)=) I-landsproblem eller hur ?!



Ha nu en fin söndag och en bra början på veckan!

kram/tina

2009-08-16 @ 10:37:00
URL: http://tinaminastina.blogg.se/
Postat av: Proforma

Det gäller ju att suga ut allt som går ur semestern, eller hur!? Jag är också en nattuggla men du slog mig med nån kvart :)

Filmen har jag inte sett, den verkar bra!



Kram Irene

2009-08-16 @ 12:18:33
URL: http://proforma.blogg.se/
Postat av: AnnaWK

Den filmen borde man kanske se :)

2009-08-16 @ 16:59:29
URL: http://annawk.blogg.se/
Postat av: Fredrik Frisören

Trevlig blogg.. just nu har jag svarat på lite frågor ang hår... Intresserad.. läs svaren på bloggen.. ha en nice eftermiddag!

2009-08-16 @ 17:52:43
URL: http://fredrikfredrik.webblogg.se/
Postat av: pysseliten

Du får leta på vinden det verkar ju va poppis med virkat igen ,jag typ har vikat i alla färger när jag var ung :))))

2009-08-16 @ 18:59:42
Postat av: AnnaWK

Ja det är en lyx man verkligen bör njuta av :)

2009-08-16 @ 19:30:28
URL: http://annawk.blogg.se/
Postat av: Therese

Åh tack för tipset!! Den lät ju nice!!

2009-08-16 @ 19:41:19
URL: http://vittellersvart.blogg.se/
Postat av: sara

Den verkar bra... såg ett Oprah avsnitt där alla skådespelarna var gäster. Gillar Dakota Fanning. Hon är duktig..

Ja, man har varit ganska seg hela dagen, men det är det värt efter en sådan kväll :)

Kram och gonatt

2009-08-16 @ 22:36:13
URL: http://attbaravarasara.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0