Otäcka skaldjur!!

Jag lyckades till slut komma ur mysiskläderna,
och vi stack iväg till A6 köpcenter!
(Så jag minsann skulle slippa å städa,
men skiten lär ju ändå ligga kvar där tills jag tar tag i det!)

Vi handlade lite dokumentförvaring på Ikea...
här ska minsann bli ordning å reda på alla våra papper!
(Tittade på "Lyxfällan" i torsdags och fick lite panik!)
Och så naturligtvis en fika på Ikea, vad annars ;-)
Sedan köptes lite byxor till alla i familjen.....
utom till mig :-(

Har precis slängt in en potatisgratäng i ugnen,
men sen rymde jag fältet hit till datorn.
Thomas ska nämligen koka kräftor i köket nu,
och jag bara vägrar kolla när dom slängs ner i det kokande vattnet rakt mot döden...huuu!!
Jag vet...ganska löjligt, men jag klarar bara inte titta på!

Kräftorna ska Thomas och barnen äta imorn,
får se vad jag ska äta då....förstår inte vitsen med att sitta å suga och slörpa på en röd "skalbagge"??  :-)
Men jag är väl lite konstig, för räkor kan jag skala å äta...och det är ju skaldjur det med ;-)

Spännande, men ändå lite farligt tyckte Hugo!!


USCH! Din lille otäcking!!
Nån som känner sig sugen på att suga ur saften på denna??

Kommentarer
Postat av: Emma

Hua...ja inte blev man så sugen på kräftor inte=)

Skulle faktiskt inte heller kunna se dem stoppas ner i grytan levande och absolut inte heller kunna äta upp dem sedan.

Hoppas ni får en bra kväll

Kramizar EMMA

2009-09-05 @ 19:53:16
URL: http://liljan.blogg.se/
Postat av: Anni

Flytten blir 1 oktober,om vi har tur så kommer vi in tidigare så vi kan börja tapetsera och lägga golv innan det är dags att bo där.



Idag har det shoppats tapeter och nu skriker fingrarna efter nyckeln så det kan börjas att tapetseras. =)

Ha en trevlig Lördags kväll.

Kram

2009-09-05 @ 20:04:58
URL: http://missannisen.blogg.se/
Postat av: Maria

ÅH men kräftor är juh SÅ gott!!! Förut så fiskade vi alltid själv. Man var uppe hela natten och for ut med båten med jämna mellanrum och tog upp burarna. Det var hur mysigt som helst och massor med båtar ute.=)

Nu köper vi kräftor i butiken ;-)

Du får käka räkor imorogn istället=)

Kram på dig

2009-09-05 @ 20:22:51
URL: http://cupcake.blogg.se/
Postat av: Therese - Lurans blogg

Så du gilla inte kräftor, det som är såååå gott, speciellt svenska fiskade som man kokar själv... Är så avis att ni kan svänga förbi på ikea så där lite då som nu, men jag får vara glad min underbara svägerska har shoppat allt jag bett henne om + en överraskning. De hade köpt med sig två hamburgare från mc donalds till mig. Min stora saknad sedan jag flyttade från stan, det är kärlek det ;-) Önskar dig/er en fin kväll! Kram kram

2009-09-05 @ 20:24:28
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: Anna

hahah..ja jag håller faktiskt lite med dig. så jävla mycket jobb för så otroligt lite kött som till råga på allt inte smakar speciellt gott :)

Generellt tycker jag det är läskigt att äta djur som har kvar sina ögon :)

2009-09-05 @ 20:25:36
URL: http://spattanjansson.blogg.se/
Postat av: Kicki

MMM Gott!!! :)

2009-09-06 @ 07:15:40
Postat av: cecce

Håller med dej. Föredrar räkor framför kräftor som bara är jobbiga att skala. Är det lönt egentligen för den lilla maten?

Ja ja man kan ju alltid köpa färdigskalade!



Ha en fin söndag!

2009-09-06 @ 08:46:41
URL: http://ceccesblogg.blogg.se/
Postat av: AnnikaS

Jag tycker inte om skaldjur alls jag. Hoppas att det blir bra ordning på alla dina papper, det är lätt att få dåligt samvete när man ser lyxfällan. Undrar hur många som egentligen har stenkoll på ALLA papper?!

kram ANnika

2009-09-06 @ 09:14:20
URL: http://annikas-kreativa-sida.blogspot.com
Postat av: Åsa

Kräftor som är så gott!! Men vi brukar köpa frysta på Ica, vet inte om jag hade fixat att koka dem levande...hua och sen äta.



Vi ska faktiskt äta kräftor i helgen!



Kram Åsa

2009-09-08 @ 09:53:47
URL: http://fyrabarnsmamma.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0