Ullared!!

Åh, jisses så slut jag är efter en dag i Ullared!!
Vi behövde iåfs inte köa för att komma in,
och det var väl ganska ok med folk när vi kom vid 8:30.

Men sen efter en stund.....VA FOLK!!!
Jag trodde jag skulle bli TOKIG!!
Det är verkligen inte ofta jag blir arg och irriterad.
Men när man går in i en gång och man inte kommer ut igen pga av folk drar med sina stora kundvagnar överallt, stannar till så fort dom får syn på nåt, och tänker inte på att deras vagn står RAKT ut i gången!!!

Råkar man då flytta lite försiktigt på vagnen så får man onda ögat!! eller en gräslig kommentar....jag trodde verkligen jag skulle bli helt galen!!!  SUCK!!

En man var det som ballade ur totalt också,
såg honom aldrig...men hörde (och det räckte)
Förmodligen var väl han också instäng i nån gång, och man kunde bara höra ett VRÅÅÅL:
Flytta på er då för HELV...!!!!
Jag kan ju säga att HELA Gekås stannade upp för några sekunder!
Ja jisses, va säger man?!

Så tyvärr fick jag inte så mycket av varken inredning eller julsaker med mig hem :-(
Och glömde TOTALT t ex köpa sprayfärg som är mycket billigare där nere!!
Men en hel del kläder och ytterkläder till barnen iallafall.
Och det var ju huvudsaken  ;-)

Men aldrig mer en lördag, precis vid lön....
det är en sak som är säker  ;-)
(Kan tillägga att jag legat å sovit ett par timmar i eftermiddag i vår sköna soffa)

Bild tagen med min dåliga mobilkamera när vi står i kön för att betala!



Den här fina lyktan fick jag av mamma eftersom min pappa
lyckats välta min andra lykta så den gick sönder!
Så den här kommer får stå vid ytterdörren och hälsa alla VÄLKOMMNA ;-)



Ny lampskärm till vardagsrummet!



Tavla som Filip ska ha i sitt rum!
(Fortfarande inplastad, därav dom vita hörnen!)
Han tyckte att Simpson-tavlorna började bli lite för barnsliga nu  ;-)



Och en väckarklocka till Filip, som även lyser i taket!
Den svarta koziol väskan köpte jag ju inte inne på Gekås.
Utan i blomsteraffären när vi handlade smågodis (färdkost hem!)  ;-)
Tänkte jag skulle härma Pysseliten där hon gjorde en smart nyckelförvaring,
med lite bokstäver av dekorplast....KIKA HÄR!!
Tack för alla fina och smarta ideér man får av dig  ;-)


Men jag måste säga att jag är nöjd med dagens köp iaf!
Eftersom jag hittade så pass mycket till barnen.
Ångrar att jag inte köpte några kuddar jag stod å klämde på,
och att jag inte fick tag i några julsaker!

Men förresten....
jag köpte faktiskt så gott som klart lillemans alla julklappar på leksaksavdelningen,
skönt att ha ett barn avklarat  :-)



Kommentarer
Postat av: malin

Å va glad jag är att det inte var vi som åkte denna gången för det där hade jag ALDRIG haft tålamod med.. Jag gissar på att jag hade varit som den där karln och hade flippat tillslut, haha , jag förstår honom!!

UNDERBAR lykta och alla andra saker med för den delen..

blir dock inte chockad när du skrev att du ångrade att du inte köpt kuddarna för om jag inte minns fel var det precis så det var när vi kom hem från vår tripp haha men då var det lyktor å ja hur va det nu Therese =)

Hoppas du somnar riktigt gott inatt, kanske vid en vettig tid för en gångs skull med tanke på din dag menar jag =)

massa kramar





2009-09-26 @ 22:46:32
URL: http://mailo.webblogg.se/
Postat av: Anna

usch och fy du, det låter skitjobbigt rent ut sagt. Tur att du kom ut med humöret i behåll :)

Gillade verkligen den där ljuslyktan och den där lilla "nykelväskan" var skithäftig. Jag har en liten vit sådan som jag inte vet vad jag ska ha till....lite svart dekorplast skulle nog liva upp den. (har nu hårsnoddag i min) så jag får väl skriva snoddar på :)

2009-09-26 @ 23:27:30
URL: http://spattanjansson.blogg.se/
Postat av: Maria

Åh jag blir juh nästan lite avskräckt från Ullared...;-) Jag har juh aldrig varit där men skule gärna vilja fara dit!! Vilka fina grejer du handlat=)



Nä nu blir det en snabb frukost och sen är det bara att ta på sig målar kläderna igen...

Men det är som du säger..Det blir fint sen med tajmingen är inte den bästa känner jga...igår kväll ville jag bara dö!! Hade ont precis överallt!!

Massor med karama hoppas du får en super skön söndag!!

2009-09-27 @ 07:23:06
URL: http://cupcake.blogg.se/
Postat av: Mari

Urk!! Låter inget vidare men man lär sej av sina misstag;-) Åker aldrig vid lön längre men sommaren är det inga problem värst är hösten när alla ska ha vinterkläder och julklappar. Du hittade ju ändå lite fina saker och man ångrar sej alltid när man kommer ut eller hem "varför köpte jag inte det och det och det....."



Ha en bra söndag och kram!

2009-09-27 @ 08:35:26
URL: http://marityrenia.blogg.se/
Postat av: annas Perssonliga

Ser som sagt ut som ni handlade en hel del i alla fall... skönt att ha julklapparna avklarade till ett barn åtminstonde. Lyktan som du fick var supermysig,var den också från Gekås?



Hoppas ni har en mysig söndag!

Kram

2009-09-27 @ 13:49:48
URL: http://annasperssonliga.blogg.se/
Postat av: Pysseliten

Men åhh tycker synd om dig Och hur mycket kan det va i morgon då ? Vi ska åka vid 7 hemmifrån så vi är nere vid 11 värsta tiden ¨;( Men jag har inga stora förvätningar denna gång . Men lyktan var super fint + Lampan :) Vi får väl se på tisdag om jag har några bilder :) Och jag är super glad att jag kan ge lite tips :))) Jag skulle vilja hitta en kökslampa så vi får se :) Kram ha en bra dag

2009-09-27 @ 15:00:17
Postat av: Blogg by Maliin Stoor

Fina fynd!

Har själv aldrig varit där men det skulle vara lite kul

=)



Ha en bra start på din ve´cka



Maliin

2009-09-27 @ 17:36:49
URL: http://www.qreate.se
Postat av: Lotta

Åh, det lät lite jobbigt:(

När vi semestrar i varberg på somrarna, så brukar jag ta en sväng dit (det är ju bara 3mil)

Åker alltid vid 17-tiden. det brukar vara perfekt.

inga köer varken när man kommer eller i kassorna när man ska betala:)

kul att hittade lite iaf:)

Lyktan var superfin!

Trevlig Söndagkväll

kram

2009-09-27 @ 18:12:58
URL: http://lotenlind.blogg.se/
Postat av: sara

Hejsan

Jag fick också lite smått panik när jag var på Ullared. Efter 2-3 timmar fick vi nog och sprang nästan till kassorna. Vissa folk blir ju som galna när de går innanför portarna till Ullared ;)

Men det var ju bra att du fick shoppat lite iallfall.

Jag har en liten utmaning till dig, om du har lust.

kram

2009-09-27 @ 18:36:32
URL: http://attbaravarasara.blogg.se/
Postat av: sara

Hejsan

Jag fick också lite smått panik när jag var på Ullared. Efter 2-3 timmar fick vi nog och sprang nästan till kassorna. Vissa folk blir ju som galna när de går innanför portarna till Ullared ;)

Men det var ju bra att du fick shoppat lite iallfall.

Jag har en liten utmaning till dig, om du har lust.

kram

2009-09-27 @ 18:36:45
URL: http://attbaravarasara.blogg.se/
Postat av: Nina

Usch va mycket folk det verkar ha varit där. Skulle få panik! Men va skönt att du gjort bort lillemans julklappar! Måste påbörja mina julklappsinköp oxå. Pytsa ut utgifterna lite ;-)



Nja, känner väl inte henne som en kompisa. Men bekant är man ju eftersom man bor i detta lilla samhälle. Hon bara bara ett stenkast från oss typ!

Våra föräldrar känner varandra!

Är då otroligt glad för hennes skull och på tisdag så ska jag rösta på henne!



Ha en fin söndag kväll!

Kramar!

2009-09-27 @ 20:01:05
URL: http://ninuz.blogg.se/
Postat av: Nina

Usch va mycket folk det verkar ha varit där. Skulle få panik! Men va skönt att du gjort bort lillemans julklappar! Måste påbörja mina julklappsinköp oxå. Pytsa ut utgifterna lite ;-)



Nja, känner väl inte henne som en kompisa. Men bekant är man ju eftersom man bor i detta lilla samhälle. Hon bara bara ett stenkast från oss typ!

Våra föräldrar känner varandra!

Är då otroligt glad för hennes skull och på tisdag så ska jag rösta på henne!



Ha en fin söndag kväll!

Kramar!

2009-09-27 @ 20:01:21
URL: http://ninuz.blogg.se/
Postat av: Emma

Åhh...nu blir jag bara mera avis ju!!!

Jösses vilken kundvagn, så himla roligt det måste vara att bara få gå och shoppa så=)



Måste ha något fel på min dator för jag ser bara några av dina bilder. Hoppas det löst sig till imorgon för jag är så nyfiken!

Ha en bra söndag kväll KRAMIZAR

2009-09-27 @ 20:19:03
URL: http://liljan.blogg.se/
Postat av: Åsa

Jag håller med, det är urjobbigt att gå i affärer när det är alldeles för mycket folk. Kul att du blev nöjd med alla inköp och att du har handlat klart alla julklappar till Hugo. Mycket fina grejer du köpt. Kram Åsa

2009-09-27 @ 20:54:04
URL: http://fyrabarnsmamma.webblogg.se/
Postat av: annas Perssonliga

Hej igen,



Lillasyster vill hemskt gärna ha en fåtölj och får nog en i 1-årspresent av mormor o morfar precis som storasyster fick. Den vi har är från jabadabado och är köpt på Krakel. (finns en nästan likadan från Kalikå som är dyrare)



Kramis

2009-09-27 @ 22:11:54
URL: http://annasperssonliga.blogg.se/
Postat av: Therese - Lurans blogg

Oj vilka fina fynd, gillade lampskärmen och lyktan jätte mycket, men framförallt den lilla plastpåsen som du ska skriva keys på sedan, en så gullig och stilren detalj! Hoppas rensingen gick bra, jag tog mig vatten över huvudet, klarade bara av övervåningen och en del av källaren, men det finns ju kvar tills ikväll å andra sidan ;-) Hi,hi. Hoppas du får en bra start på veckan, Kram!

2009-09-28 @ 08:33:35
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: cecce

Oj,det där lät lite jobbigt. Tur du fick lite saker med dej hem i alla fall!!

Har varit i Ullared för många år sedan och man kan verkligen göra fynd. Hade turen att vara där när det var relativt lite folk, men har man otur så får man trängas!

Hoppas du hämtat dej!

Kram

2009-09-28 @ 09:31:57
URL: http://ceccesblogg.blogg.se/
Postat av: Fyrbarnsmamman

Blää, lät riktigt jäkla jobbigt det där!!

Kram

2009-09-28 @ 13:18:33
URL: http://www.tess74.blogspot.com
Postat av: Sanna

Oj vad en massa roliga fynd du hittar. Jag måste åka ner dit snart jag blir ju tokigt mina syrra är jämnt där och shoppar och jag sitter och blir sur för jag alldrig kommer dit...



Nä ullred nästa... =)



Kram

2009-09-29 @ 10:32:55
URL: http://sannasuppner.blogg.se/
Postat av: dahlarna

Hej!



Åh vilken berättelse! jag ska till Ullared på fredag, så jag hoppas innerligt inte att jag behöver uppleva samma sak som du beskriver...



Välkommenlyktan gillar jag skarpt! Är den köpt på Ullared???



Hoppas att du får en bra dag! KRAMAR!

2009-09-30 @ 09:24:00
URL: http://dahlarna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0