Alla andra....

Alla andra får ju!!
Det är väl en ganska typisk kommentar från dom älskade tonårsbarnen!

Var på föräldrarmöte igårkväll, (för Filip 12 år)
och dom hade bjudit in en kille som jobbade i fältgruppen-Soc.
Intressant att få höra av "nån som vet" hur det funkar lite där ungdomarna rör sig.

Mina barn börjar ju bli stora nu....
Filip börjar högstadiet och Ida gymnasiet
(jisses...kan det va sant egentligen!)

Men iallafall...
det mest intressanta på mötet var att vi föräldrar fick prata ihop oss lite!
Det enda man hör här hemma just nu är
-alla andra får va uppe så länge
-alla andra får vara ute så länge
-alla andra ska åka dit

Ja...så låter det för det mesta!
Men nu vet man ju med säkerhet att så är det inte!
Det förstog man väl redan innan såklart....
men ändå skönt att ha pratat med andra föräldrar.

Men jag reagerade på en sak...
det var en pappa som läste sin sons sms och han sa att där fick man reda på mycket!
Och....visst...så kan det ju säkert va!

Men har man verkligen den rätten??
Är inte det lite som att typ läsa nån annans dagbok?
Kan ju va väldigt känsligt att mamma läser sms från en tjej t ex!
Nä...det tror jag nog jag låter barnen får ha ifred...
kanske inte är meningen att vi föräldrar ska veta allt om våra barn!
(Ja, om det inte är nåt som är nån fara för dom då såklart)

Japp...det var mina tankar om det hela  ;-)

Idag har jag ledig dag...
så tanken är att få lite snyggt på framsidan!
Hugo och jag ska ge oss ut och sopa, kratta och plantera lite penseér.

Och hoppas solen lyser hos er...
det gör den här hos mig....Kram!!


Kommentarer
Postat av: Linda

Jag håller med dig, inte skulle jag gå och läsa mina barns sms, och skulle jag göra det skulle jag ha väldigt starka misstankar om att allt inte stod rätt till och att jag genom detta skulle kunna hjälpa honom/henne.

Mysigt med lite vårpiff, själv känner jag inte alls någon lust att vårfixa nu när vi snart ska flytta, Kram

2010-04-14 @ 13:03:00
URL: http://uppochnervandahuset.se
Postat av: cecce

Läser INTE mina barns sms. Där går nog gränsen. Jag vill inte de ska läsa mina och därför läser inte jag deras. Mobilen är liksom privat.

Det tycker jag i alla fall!



Kram

2010-04-14 @ 20:35:22
URL: http://ceccesblogg.blogg.se/
Postat av: Proforma - Irene

Nej, där går väl gränsen! Lite privatliv måste barnen också ha. Jag tror säkert man kan hålla koll på sina barn på annat sätt!

Kram

2010-04-15 @ 00:23:16
URL: http://proforma.blogg.se/
Postat av: Sara - Thaison

Det är klart att det är skönt att få det bekräftat att det verkligen stämmer, dvs att alla andra inte får som ens barn säger att de får :)



Jag tycker det är att gå över gränsen. Lite privat måste de väl ändå få ha.



Hoppas att arbetshelgen gått bra?!



kram från ett soligt o varmt Aonang

Sara

2010-04-18 @ 12:19:42
URL: http://thaison.blogg.se/
Postat av: Kicki

Hej kära svägerska. Håller med dig på flera punkter... Jisses va stora de blivit! Och snabbt har det gått... Skönt att kunna prata ihop sig med andra föräldrar. Och man ska INTE läsa sina barns SMS. De har samma rätt till privatliv som vi vuxna. Det handlar om respekt och tillit... Kramisar

2010-04-19 @ 18:24:43
Postat av: annas Perssonliga

Hej!

Har läst ikapp några inlägg jag missat. Det där med att läsa sina barns sms kan väll ändå inte vara okej!? Självklart måste man ha inblick i sina barns liv men de måste få ha ett privatliv sen får man hoppas att de berättar så mycket som möjligt.



Läste att Hugo var sjuk, hoppas han kryar på sig!



Kramar

2010-04-26 @ 19:52:05
URL: http://annasperssonliga.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0