Jag är lite nojjig...jag vet ;-)

Efter att ha gjort min 40 timmars helg...
och första lediga dagen idag....
så tog jag mig en riktig slö/slappedag!!

Började med en låång sovmorgon (ÄLSKAR sovmorgon!!) :-)
Sen har jag typ....inte gjort nånting!!!

Gjorde ett litet tappert försök med att gå in i vår tvättstuga för att åtminstonde sätta på en tvätt, men när taklampan gått sönder där inne så....
näpp...jag stängde dörren och struntade fullkomligt i den där tvätthögen ;-)

Kan ju även tala om att min (älskade!!) familj inte är sådär superduktiga att hålla efter här hemma när mamma i huset är borta en helg....så det såg verkligen ut här hemma!!
Men nehe tack...jag hade verkligen ingen lust att städa efter dom...
så jag bara helt enkelt struntade i diskberget, tvätthögen alla saker överallt m.m

(Och mådde såklart skit av att se det så...klarar ju inte det egentligen!)

Men iallafall...
det som jag egentligen ville komma fram till var ju...
nog sjutton får jag 3 oväntade besök idag!

Och jag tycker verkligen det är JÄTTEJOBBIGT att ta emot folk när det är stökigt hemma!
Speciellt när det var sånt kaos som idag!

På förmiddan kom en kompis till Thomas och lämnade en film,
och passade på att ta en fika.

Sen på eftermiddan kikade en jobbarkompis snabbt förbi eftersom hon hälsat på en  vän som bor i samma område. Hon har dessutom aldrig varit hos mig så det var väl ett bra första intryck hehe!

Och sist kom mina föräldrar på en fika...fast det gör iåfs inget...föräldrarna kan man ju visa lite sånt tycker jag :-)


Japp...så är det...så nojjig är jag!
Och jag måste ju tala om att folk självklart alltid är jättevälkommna hem till oss...absolut!
Men jag mår väldigt dåligt själv...om jag råkar ha det stökigt!

(Så Anna...det var verkligen kul att du kikade förbi...tro nu inget annat) ;-)

Så min fråga blir nu...
tycker ni också det är jobbigt att få oväntat besök när ni har det stökigt??
Eller är ni såna sköna människor (som jag önskar jag var) och helt enkelt inte bryr er om det ;-)



Ha en härlig kväll...KRAM på er!!


Kommentarer
Postat av: mo

Haha, tyvärr är jag nog som du...VIll gärna ha en lite förvarning, typ en halvtimme (om det nu skulle vara upponervända huset hemma) så hinner man ju rafsa undan det värsta...Nej jag är inte så avslappnad så att jag kan strunta i hur det ser ut här hemma....synd nog.

Kramar på dig



ps, såklart ska du ju inte städa efter de andra..;), men jag vet hur det är, man har heeeelt andra krav på städning osv som den övriga familjen, ds

2010-04-21 @ 12:46:25
URL: http://medaljongen.blogg.se/
Postat av: Linda

förstår dig precis, jag tycker det är skitjobbigt då någon kommer och vi inte hunnit städa innan, mår riktigt dåligt över det. I dag kom en tjej och köpte en hoppgunga jag hade ute på blocket och till och med innan hon skulle komma så var jag tvungen att städa hela vardagsrummet, köket och bädda sängen, som om hon hade in dit o göra liksom haha

tyvärr kan jag tycka det är lite jobbigt att komma hem till folk som inte städat också, det skäms jag nästan ännu mer för, för jag menar alla får ju ha det som dom vill hemma, det måste jag släppa, även om det ibland kliar i fingrarna och jag vill börja hjälpa dem att städa:)

Kram

2010-04-21 @ 15:29:55
URL: http://uppochnervandahuset.se
Postat av: Nina med Tjorven i magen

Jag tycker oxå att det är jobbigt när folk kommer när det är kaos i hemmet =(

och just nu är Sam inne i en period som gör att jag måste vänta med att städa och diska till efter han somnat!

Så varje kväll hoppas jag att det inte kommer någon på besök =p

Är rätt så less på att det bara är jag som ska städa jämt oxå!

Nog för att karln min inte är hemma på veckorna men på helgen borde han ju iaf kunna hjälpa till lite.. Men icket!!!



Hoppas allt är bra med dig annars!

Kramar!

2010-04-21 @ 17:35:36
URL: http://ninuz.blogg.se/
Postat av: Sara

Hej du :)

Varför är det alltid så att de dagarna det ser som värst ut, då kommer folk. Men när man väl städat så är det ingen som dyker upp ;)

Jag är ingen pedant direkt och här är för det mesta gansk stökigt. Men vissa dagar är det verkligen värre än andra :) Försöker att inte bry mig så mycket. Finns ju roligare saker än att städa..hihi

Kramis

2010-04-21 @ 19:45:20
URL: http://attbaravarasara.blogg.se/
Postat av: Sockenvägens Söta

Hej vännen! Förr var jag superstressad av oväntat besök om jag hade det rörigt, men nu med Luran är stökit normaltillståndet här hemma, så nu bryr jag mig inte. Men om jag skulle ha det skitigt skulle jag aldrig släppa in någon... Kram!

2010-04-22 @ 09:48:39
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: fia

aj då så där kan jag känna med och blir väldigt noojjig ... Inte kul alls .

Men det är ju kul med besök. Hoppas du får hjälp att städa nu kram.

2010-04-22 @ 10:00:00
URL: http://ajaxen.blogg.se/
Postat av: Anna

Jag är jätteslarviga av mig..säger min man. Jag lider inte alls om här ser rörigt ut om det kommer folk. Okej det finns ju en gräns. Däremot vill jag ite ha det SKITIGT, men det har jag nästan aldrig. Jag tycker tvärtom att det är ganska jobbigt och åka hem till folk där det alltid ser helt klinisk ut..det känns lixsom inte som ett hem då..Ett hem har lite bättre och lite sämre dagar :)

2010-04-22 @ 20:43:32
URL: http://spattanjansson.blogg.se/
Postat av: HUSnrNIO

Härligt med sovmorgnar. Jag kan inte låta bli att längta en smula tills barnen är stora och sover lääänge om morgnarna (fast bara en smula...) Är mestadels en sådan som inte vill ha besök när det alltför illa ut i hemmet...

2010-04-22 @ 22:04:40
URL: http://hilajns.blogg.se/
Postat av: Nina med Tjorven i magen

Tackar <3 Känns sååå otroligt bra!!!

Och att det än så länge bara skiljer en dag mellan mitt och Sara´s bf är ju hel häftigt!

Roligt att ha någon att vara gravid med =)

Även fast det bara är via datorn!



Blir ju ca 21 månader mellan Sam och bebben! Men det ska nog gå bra det med!

Lite små tungt med tanke på att Mikael jobbar borta på veckorna!

Men jag har ju mamma bara några hundra meter bort om jag skulle behöva hjälp!



Hoppas ni får en kanon helg med mycket sol och kärlek =)

Kramizar

2010-04-23 @ 08:51:55
URL: http://ninuz.blogg.se/
Postat av: Sara - Thaison

Jag tycker som du. Och visst fanken ska besöket alltid komma när det ser som värst ut här hemma. Nu har ju vi lyxen med städerska 1 ggr/veckan vilket gör allt så mycket lättare när det gäller skiten. Stökigt tycker jag det är för jämnan här hemma men jag försöker varje kväll röja upp bland barnens saker och de gånger jag inte gör det- då får vi besök.



kram

2010-04-24 @ 14:10:11
URL: http://thaison.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0