Efterlyses...

goda och nyttiga recept på Smothies!
H
ar ni nåt gott att tipsa om får ni hemskt gärna dela med er ;-)

Fick ju en mixer av den käre mannen i julklapp...
och jag misstänker att dottern har varit med å tipsat lite där för hon har nämligen tyckt länge att vi ska skaffa en sån! (Dom är inte dumma...barnen!) ;-)

Än så länge har vi mest kört vaniljyougurt med olika frukter,
ikväll gjorde jag en på vaniljyougurt, kiwi, banan och frusna jordgubbar...och det blev mumma!! :-)



Nu har det lugnat sig lite med ovädret hos oss...
eller ja, oväder (?) blev det väl inte direkt...
utan har snöat och blåst på eftermiddan och kvällen!

Hugo var iaf överlycklig för att få hjälpa pappa att skotta lite när dom kom hem idag!
Tänk att en sån enkel (och tråkig) sak kan göra ett barn så lycklig för att dom får hjälpa till och känna sig lite duktiga!!  :-)


GULLUNGEN!


Lite suddiga bilder...men så blir det när (fisiga) mamma håller sig kvar inne i värmen och tar korten genom köksfönstret!!
KRAM på er!!

Kommentarer
Postat av: Lotta

Mums vad gott det såg ut!

Men tyvärr är det iinget vi brukar göra, så jag har inga recept:(

Usch, jag var verkligen livrädd när jag åkte hem från jobbet igår kväll. Fick köra jättesakta.

Men hem kom jag TILL SLUT:)))

Härhemma är det bara en som fortfarande är glad åt snöandet. Sonen! Han gillar nämligen också att hjälpa till och skotta.

Skönt att någon vill hjälpa "gubben" ;)

kramis

2010-01-28 @ 06:27:50
URL: http://lotenlind.blogg.se/
Postat av: malin

gulliga härliga Hugo =) duktig han e =) kram

2010-01-28 @ 18:43:59
URL: http://mailo.webblogg.se/
Postat av: jglanz

Ska testa att göra en sån! Verkade gott :)

2010-02-02 @ 12:07:41
URL: http://jglanz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0