Non-stop eller gubbar?

Barn är verkligen för härliga!
Nåt som Hugo verkligen tycker om, är att prata i telefon...
så när jag pratade med min pappa tidigare ikväll
så blev det ju även en pratstund mellan morfar och Hugo!

- Vad gör du, Hugo?
- Äter godis!
- Vadå för godis?
- Gubbar!!
- Jaså..jag trodde du åt non-stop.
- Näe...gubbar!

Varken jag eller pappa fattade vad han menade med det...
tills jag kom på efter en stund!
När Ida bakade peparkaksgubbar och gummor
i julas hade hon ju non-stop på dom...
så det var ju det han kom ihåg!
Lite kul att en 3-åring kommer ihåg en sån liten detalj :-)


Kommentarer
Postat av: Sara - Thaison

Visst är det märkligt vad barn kommer ihåg!!



Tess pratar flytande thai, engelska och svenska. Viktor pratar inte lika bra men det beror väl på att han bara är 3 år. Tess är snart 5 år. Viktor förstår dock allt vad alla säger. Tess hon snackar på non-stop.



Nu ska jag fortsätta med städandet. Det vankas barnkalas om ett par timmar.



kram

2010-01-16 @ 05:25:50
URL: http://thaison.blogg.se/
Postat av: Lotta

haha,, ja barn är bara för härliga:)))

Hoppas du får en bra Lördag.

Själv ska jag snart åka och jobba.

Sedan hoppas jag att "vi" ska hinna småfixa lite härhemma idag. Får se om "gubben" är med på "noterna";)



kramis

2010-01-16 @ 07:16:06
URL: http://lotenlind.blogg.se/
Postat av: catrin

Visst e dom härliga, när Adam var liten så sa han alltid när vi skulle till stan...

"Köpa pengar mamma??"

Tog ju ut pengar i atomaten och sedan handlade... Haha ett minne man aldrig glömmer!!!

2010-01-16 @ 10:26:27
URL: http://tinibakini.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0