Ullared

Japp...en liten tur till Ullared-Gekås blev det igår!
Har aldrig åkt en söndag innan,
och ja...jag vet inte om det var att rekommendera precis!
Allt eftersom fylldes varuhuset på riktigt ordentligt,
och jag känner att jag blir lite smått tokig när jag fastnar mellan gångarna och inte kommer nånstans.

Men jag fick lite handlat iallafall!
Allra mest till lilleman eftersom honom kan man ju handla till utan att han är med.
Lite värre med dom stora barnen, men dom fick en hel del kläder dom också.
(Tur man kan ta bilder med mobilen och få ett godkännande hemifrån)

Hugo hade redan somnat när jag kom hem igår...
men eftersom jag hade lovat att köpa nåt roligt till honom...
var det typ det första han frågade efter när han vaknade imorse :-)

En glad kille med sin nya grävmaskin!



Och till lilleman hittade jag rätt mycket kläder...
Bl a en vind/vattentät jacka och en jättefin stickad "pippi" tröja.
Stog länge och valde mellan den marinblå eller vita...
men det blev den vita (tur det finns tvättmaskin!)  ;-)
Men ångrar mig rätt mycket nu efteråt att jag inte tog båda två,
speciellt när den kostade endast 79 kr.

Vind & vattentät jacka 189 kr

Och dom nya sandleksakerna vägrade han minsann släppa under klädprovningen :-)

Och när storasyster kom hem från skolan så ville Hugo posa lite med henne också...
"ta med min mage också, mamma!" sa han :-) hehehe
Ida har på sig en av tröjorna hon fick, och en grå linneklänning under.
Kommer inte ihåg exakt vad det kostade...men typ 150 kr ihop kanske!


Till mig själv hittade jag inga kläder alls..
men lite annat smått och gott!
Bl a lite väskor och ny plånbok.

När väskorna är så himla billiga som 79-120 kr är det lika bra att köpa några stycken!

En perfekt tygväska att ha som övernattningsväska när man har journatt på jobbet...eller till stranden i sommar!

Och två skinnväskor (hm...eller ja skinn är det ju inte direkt!)




Och lite nya kaffemuggar....
8 kr/st..hur kan man då låta bli?!  :-)



En vit lampfot som jag först tänkt ha i lillemans rum,
(99 kr)
men jag tror den får hamna i köksfönstret istället.
Hittade ingen fin skärm...
men jag har ju mitt egna lilla förråd av sånt här hemma! ;-)



Och en taklampa till Ida  (149 kr)
fanns i svart eller vitt...men hos Ida passar den vita bäst!
(Men dom var lika fina båda två!)


Japp...det var lite av det hela...
(av det som var roligast att visa i bild iaf)
hihihi tror inte ni är så intresserade av vilka tandborstar, krämer, bh, strumpor och m.m
som jag även fick med mig hem :-)

Och visst är det lite extra roligt att shoppa när det är så himla billigt!!  :-)

Och denna gången klarade jag mig undan kamerorna igen...
hörde att det skulle komma en säsong till av såpan "Ullared".
Men jag lovar...jag kommer som sagt INTE vara med i den!!  :-)

Nu ska jag ställa mig och laga lite middag...
ska gå ut ikväll på en liten bloggrunda och läsa ifatt mig lite...
varit lite dåligt med det nu det sista!

Ha det så fint....KRAM!!

Kommentarer
Postat av: Linda

Åå så mycket fint du hittat, jag ska dit den 17 maj, hoppas det finns lika mycket då, sortimentet varierar ju väldigt.

Ha det gott, Kram

2010-05-10 @ 20:04:08
URL: http://uppochnervandahuset.se
Postat av: pysseliten

Avis åhh vad du hade hittat mycket fint :) Har en vän som är där idag om jag skulle ringa och flörta lite :)))) Kul att hitta lite helst till barnen . Vi var med Ebba på stan igår hon har växt massor i vinter ,så kan knappt ha några av hennes gammla kläder . Och nu har vi även samma st på skor ,då kan man ju låna av varandar :) ha en bra dag jag har en ledigt dag :)

2010-05-11 @ 07:06:16
URL: http://pysseliten.blogg.se/
Postat av: Sara

God morgon

Men oj så mycket kul du hittade. Jag hade kunnat handla sååå mycket mer när jag var där. Synd inte plånboken var större.. (eller innehållet i den)

Ja, här är verklgien sjukstuga här hemma. Hoppas verklgien jag klarar mig undan. Inte alls sugen på att bli sjuk...men vem är egentligen det?

Ha en skön tisdag, kram

2010-05-11 @ 08:27:59
URL: http://attbaravarasara.blogg.se/
Postat av: Malin

Jätte fina saker du hittade ju =) muggarna var verkligen ett riktigt fynd =) kram

2010-05-11 @ 14:59:08
URL: http://mailo.webblogg.se/
Postat av: Sockenvägens Söta

Men oj oj vännen vilka fynd!!! Älskar verkligen kaffekopparna och H blev så otroligt fin i pippitröjan! Ullared ska jag bara besöka en vacker dag...

Och visst har jag märkt att barnen har olika personligheter! Svea hade humör redan som liten ;-P Skrek som besatt! Holger är mer förnöjd och knorrar på sin höjd, lättroad och lugn - får se om det håller i sig!



Massa kramar!



(idag prövar vi glassyheter med vit choklad, choklad är förödande gott...)

2010-05-11 @ 17:26:24
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: Sara - Thaison

Wow vad många fynd du gjorde. Gillar verkligen Pippi-tröjan. De är så fina.



Just nu går jag i kökstankar hela tiden eftersom vi förhoppningsvis ska köpa hus. Jag blir mer och mer nyfiken på ditt kök. Har du någon "helkroppsbild" på köket någonstans i bloggen? Gillar väggen såå mycket.



kram

2010-05-12 @ 12:22:53
URL: http://thaison.blogg.se/
Postat av: Nina med Tjorven i magen

tack vännen! Älskar min fina familj. Måste nypa mig i armen ibland bara för att allt känns så overkligt! Man är verkligen lyckligt lottad!



Jisses va myclet fint du shoppat! och va mycket billigt det verkar finnas där.

Kaffekopparna va kanon fina! Dom blev jag kär i!

Och lille Hugo är ju bedårande!



Hoppas du har en bra dag vännen!

Kramar!!!

2010-05-12 @ 12:38:38
URL: http://ninuz.blogg.se/
Postat av: Emma

Hallå!!

Vilka fina fynd du gjort skulle verkligen vilja besöka det där varuhuset oxå!!



WOW...vilket fint rum din tjej har!

Kramizar Emma

2010-05-17 @ 20:38:05
URL: http://liljan.blogg.se/
Postat av: annas Perssonliga

Vad kul med en tripp till Ullared. Jag har inte varit där sen 90-talet, tror jag.... är nog på tiden snart att åka dit!! Mycket fint du shoppat.



Ha en fin dag!

Kram

2010-05-18 @ 12:44:23
URL: http://annasperssonliga.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0