Vad är det för en dag??

Är det en vanlig dag?
Nej det är ingen vanlig dag...för det är Filips födelsedag..
Hurra hurra hurra!

Nu har vi två tonårsbarn i familjen...
Filip han fyller 13 år idag!!

Känns allt lite konstigt att dom är så stora nu...
tycker inte det var längesen jag själv var där
(men det såklart...det är ju ett tag sen hehe!!)


Precis för 13 år sen var det just den här bilden jag fick se på min fina son när jag vaknade upp ur narkosen.
6 veckor för tidig var han...den lille plutten!
(Jag låg på uppvaket, och Filip låg neonotal...det var därför jag bara fick se honom på bild dom första timmarna)


Och på neonotal fick han ligga kvar i 3 veckor och växa till sig innan han fick komma hem till sin familj som höll på att längta ihjäl sig efter honom :-)
(Jag var ju hos honom hela tiden förstås!)

Sola lite!


Och världens stoltaste storasyster hälsar på på sjukhuset :-)
Ida 3½ år.



Thomas tyckte det var lite nervöst att hålla i honom och byta på honom eftersom han var så mycket mindre än Ida var när hon föddes.


(Ursäkta den dåliga bildkvaliten...
men dessa gamla korten har vi ju inte inlagda i datorn)

Här har han minsann hunnit lägga på hullet...go´ungen!! :-)
Och jag är här 24 år...och tvåbarnsmamma!


Och idag är han hela 13 år och tonåring!!
Stort Grattis Filip!!

Nu ska jag fortsätta med förberedelserna för den varma smörgåstårtan
och kladdkaka som den unge mannen har beställt tills ikväll!!



Det här är sann kärlek och värmer ett mammahjärta så mycket!!
Bröderna myser efter födelsedagsfrukosten imorse!  :-)

(Hm...inte bästa ljuset på denna bild!)

Kommentarer
Postat av: Sara

Så kul att se bilder på den lille killen. Tänk! 6 veckor för tidigt, det är man ju inte beredd på!

Så liten, så liten... När Alexander behagade komma ut efter 10 dagars extra väntan vägde han 4860 gram och var 56 cm lång. Hoppas på att denna lillen inte är lik sin bror ;)

Men jag längtar efter att få se den där härliga syskonkärleken. De stora är jättebra vänner som det är, men det är ju en helt annan sak med en så liten bror (eller om det mot förmodan är en syster..hihi)



Hoppas ni får en bra dag tillsammans! Grattis till den nyblivne tonårskillen!!

2010-05-19 @ 13:25:17
URL: http://attbaravarasara.blogg.se/
Postat av: Sockenvägens Söta

Åh att nått så litet plötsligt blivit 13 år ;-P Hoppas ni får en fin dag tillsammans <3

2010-05-19 @ 17:50:59
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: Linda

Stort grattis till er 13 åring, visst känns det overkligt, vi har ju snart en 9 åring och det var ju i går vi kom hem från BB med honom, märkligt det där:)

Kram

2010-05-19 @ 22:12:56
URL: http://uppochnervandahuset.se
Postat av: Linas inredning

Åh, vilken pytteliten sötnos han var som nyfödd! Hoppas han hade en bra födelsedag :)

2010-05-20 @ 14:09:18
URL: http://linasinredning.blogg.se/
Postat av: Nina med Tjorven i magen

Nej men åh, vilken liten plutt!!!

Och nu är han stora killen! Tänk va tiden går fort!



Kan tänka mig att jag kommer tycka att Sam är jätte stor när vi ligger där på BB och Sam ska komma och hälsa på =) Ska då bli intressant att se va han kommer tycka!

Men han är ju jätte go och snäll mot andra små bebisar så jag hoppas det går bra!



Bara nu dom senaste veckorna så har det hänt jätte mycket i utvecklingen på Sam. Så roligt att se!



Hoppas ni får en fin helg med vackert väder och massa mys!

Fast du kanske jobbar hela helgen?

Kramar!

2010-05-21 @ 07:57:13
URL: http://ninuz.blogg.se/
Postat av: Åsa

Stort grattis till 13-åringen.

Oj 6 veckor för tidigt, vilken liten plutt han var då.

Kram Åsa

2010-05-21 @ 14:46:01
URL: http://fyrabarnsmamma.webblogg.se/
Postat av: catrin

åååå nu har jag lyckotårar...

min son blir ju 13 ijuni...

tiden går såååååååå fort....

Men så underbart!!!



Kram

2010-05-21 @ 21:10:19
URL: http://tinibakini.blogg.se/
Postat av: Emma

Vilka mysiga bilder och s¨¨ liten han såg ut!

Hur stor var han??



Kraam

2010-05-23 @ 22:06:46
URL: http://liljan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0