Hur gör man?

Med ett barn som vägrar att ta sin medicin??

Hugo har alltid tagit alvedon jättebra sen innan...
men sen han åt kåvepenin sist...
så vägrar han allt som har med medicin att göra :-(
Har verkligen försökt allt nu...men inte!
Och skulle jag tvinga honom...kommer det upp lika fort igen :-(
Ja...det är verkligen inte lätt det där!


Charmig är han iallafall den lille tokige ungen...
Igår kom han ner med en kudde som är Filips egentligen.
Och då kan jag tala om att detta är en fruktansvärt ful kudde som
Filip vann (stolt) på ett tivoli nere i stan förra året.
En knallrosa sammetskudde med en svart playboy-kanin på!!!

Jag brukar slänga in den i Filips garederob...
men han tar ibland fram den för att reta sin stackars mamma
(han tycker tydligen det är jättekul hehe)

Men iallafall...
Hugo kom ner med den igårkväll och säger
- Mamma...jag älskar denna kudden!!

Japp...den har han sprungit runt och gosat med sen igår hehe!
Tror nog allt att den där kaninen ska få flytta upp och bo på vinden :-)





Fick ett sms från den käre dottern precis!
Hon är ute och gör sin första praktik som frisör denna veckan.
Verkar som hon hade kommit till en jättebra frisör...
och hon skulle även klippa Ida idag...det var ju snällt :-)


På denna bilden har hon sin naturliga ljusa hårfärg...
men idag är hon rätt mörk (färgat på skolan)
Ska bli intressant å se hur mycket hon har vågat att klippa av idag ;-)


Nu ska jag ta å slänga ihop lite mat här hemma!

Ha det så fint...Kram på er!!


Kommentarer
Postat av: Therese - Sockenvägens Söta

Så jobbigt att han inte vill ta medicinen, har tyvärr inget bra råd att ge...

Och jag skrattade gott åt Filips uppfiningsrikedom ang frisk luft, barn ÄR underbara <3 KRAM

2010-11-16 @ 15:06:04
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: fia

Va kul att titta in här igen och va illa att dte inte går så bra med medicinen sånt är adrig kul .

kram .

2010-11-16 @ 20:21:11
URL: http://fiasdrommar.blogg.se/
Postat av: Nina

Attans att han vägrar ta medicinen. Besvärligt sånt där. Har väl inte nått bra tips heller. Haha, ja det va då ingen vacker kudde de där. Men du har en otroligt vacker dotter! Sov så gott. Kram kram

2010-11-16 @ 22:50:29
URL: http://ninuz.blogg.se/
Postat av: carola

förstår att han vägrar efter kåvepenin, det är ju värsta som finns:)

Så blev det med min äldsta också.

Hoppas verkligen det löser sig.



Otroligt vacker dotter du har.

kram och sov gott

2010-11-16 @ 23:47:18
URL: http://mammacarola.blogg.se/
Postat av: cecce

Kåvepenin smakar ju uräckligt så det är inte konstigt han inte vill äta medicin efter den kuren. Hade samma problem med min son. Som tur är blir det lättare när de blir äldre, men det är ju ingen tröst nu.

Alvedon och dyl kan man ju alltid stoppa in andra vägen. Värre med penicillin.

Hoppas du får en fin onsdag!

Kramar

2010-11-17 @ 06:31:43
URL: http://ceccesblogg.blogg.se/
Postat av: Sara

Vad jobbigt att han inte vill ta medicinen. Jag kommer ihåg att Tess vägrade ett tag men då var jag nog en hård mamma och tvingade henne. Men hon kräktes inte upp den.



Hugo ser ut som en liten busig och söt Emil emellanåt :)

2010-11-17 @ 08:21:28
URL: http://thaison.blogg.se/
Postat av: Karin

Har du testat flytande alvedon? Finns ju med goda smaker oxå. Annars kan du krossa tabletten och blanda med någon riktigt söt sylt eller nåt... Hade ju samma problem när Villemo hade urinvägsinfektion för några år sedan... KRAM

2010-11-17 @ 10:31:33
Postat av: Linda

Det är jobbigt då barnen inte vill ta sin medicin, vi har tyvärr haft samma problem med vår stora så inga bra tips att ge har jag heller:(

Vi har försökt ge med spruta vilket jag nog ändå tycker fungerar bäst

Kram

2010-11-17 @ 23:15:13
URL: http://uppochnervandahuset.se
Postat av: Hemma hos fröken persson

Kudden är verkligen inte att leka med den inte haha, va UNDERBAR bilden är på dotera din!! kramar

2010-11-19 @ 21:55:50
URL: http://hemmahosfrokenpersson.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0