Ny lampskärm!

När lilleman varit på gården och lekt av sig lite tog vi en långpromenad.
Vi gick förbi Torpa, och jag sprang in lite snabbt i lamp-affären som ligger där å köpte en ny lampskärm.
Behövde förnya min Aläng-Ikea lampa i vardagsrumsfönster. (Den lampskärmen är så vid så den får inte riktigt plats på fönsterbrädan).

Det är så svårt med lampskärmar tycker jag, för många vita ser gula ut när man tänder dom. å det blir ju väldigt fel om man t ex har vita gardiner till.
Men i den här var det tunt (genomskinligt) vit tyg, så den blev inte gul iallafall=)

-Nej mamma, jag hinner inte stå här å se söt ut när du ska fota, måste iväg nu=)


Ny-gamla lampan!


Var tvungen att släcka lampan, annars bara bländades den på bilden=)

Kommentarer
Postat av: Mari

Det är kul att pilla lite med bloggen och övning ger färdighet är om man nerverna på helspänn.

Det roligast var att göra headern fast jag fattade inget och har säkert inte gjort på lättaste sättet men fick till det iaf,



Den lampaaffären är en gudagåva till oss. lampälskare. Har oxå hittat min drömlampa där men får stilla mej för det dräller av lampor här.Köpte sådana skärmar i Ullared och har även köpt på Eko. Skulle behöva en vit till....har svarta i rummet nu men vita till sommaren skulle sitta fint.



Ha en bra dag!!

2009-04-28 @ 04:52:05
URL: http://marityrenia.blogg.se/
Postat av: MO

Fin lampa, ser att du med gillar höga blomkrukor o lampan är ju med ganska hög...Jag har så stora fönster så det ser lite knasigt ut med små pyttekrukor, så dina gillade jag...

Vad duktig du är som pillar med bloggen själv, jättefint. Min äldste son är så snäll o hjälper mig, jag fattar inte ett dugg.....kram

2009-04-28 @ 18:53:15
URL: http://medaljongen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0