Tillbaks igen...

efter en verkligen kort minisemester på västkusten!
Den blev lite kortare än tänkt, eftersom Ida blev dunderförkyld och febrig.
Så därför hoppade vi över sista natten, och åkte hem på kvällen istället.
Idag åkte Thomas iväg själv med pojkarna till Liseberg,
och jag stannade hemma med Ida.
Men mina bröder och deras familjer var med också,
så dom behövde inte känna sig själva där precis ;-)

Så idag har Ida och jag haft en skön och lugn dag för oss själva!
Vi åkte ner och hyrde lite film (och köpte godis såklart),
och tog svängen förbi mamma och pappa på en fika också.
Mamma och pappa är rädda om sitt äldsta barnbarn
(som börjar röra sig mer ute om kvällarna)
så dom hade skaffat ett överfallsalarm till henne, som tydligen ska tjuta nåt enormt!
Det var riktigt gulligt gjort tycker jag :-)


Jag kom iaf fram till en sak när vi sov på vandrarhemmat....
det är INGET för mig (inte campinglivet överhuvudtaget).
Jag erkänner att jag är alldeles för bekväm av mig!
Usch, jag vill inte behöva stå i kö tillsammans med främmande människor för att ta morgonduschen,
eller när man varit på toan så står det folk utanför och väntar,
och man ska samsas i köket om att få skala sina potatisar eller diska sin disk!!

Huu!! Nä, jag är verkligen inte den typen av människa!
Kanske lite synd för Hugo verkade älska det...
men, han var nog den enda i familjen också iåfs!!
Tur att vi människor ändå är olika, och tycker om lite olika saker.
Tänk va trist livet annars skulle va om alla tyckte likadant ;-)

Men, jättehärligt att få njuta av härliga Smögen och Kungshamn iaf!
Och att få umgås med Thomas syster med familj!
(Som hade husvagn på campingen!)
Tack Kicki och Roy, ännu en gång, för två jättetrevliga dagar!!

Bilder tagna i Hunnebostrand.
Jag ÄLSKAR verkligen detta!!
Tänk vilken dröm att få ha ett vitt trähus däruppe på berget!
Både Thomas och jag sa, om vi vinner pengar, då minsann.....



Som sagt, Hugo gillade det gemensamma livet på campingen...å bara njöt!


På Smögens brygga!
Ida är febrig och Filip har huvudvärk (stackarna!!)
Den enda som är nöjd och glad är lilleman!


Kan ju avsluta med att visa glassen som Ida delade med sin kusin Lina när vi var i hamnen i Kungshamn :-)

Kommentarer
Postat av: Sanna

Härliga bilder.. tråkigt att Ida blev sjuk. vad gulligt gjort av dina föräldrar bara ett stort bevis att de verkligen bryr sig..



Mattuas brukar säga till mig att jag borde hålla mig till en flodigt hotell i Usa..



men jag tycker det är mysigt med camping jag skulle gärna kunna tänka mig det nästa sommar =)



Mysigt med en hemmakväll och film, själv var sonen och jag på Harry potter blev lite förvånnad över hur den slutade bara.. Då blir det en till film..



Kramar om dig

2009-07-30 @ 21:53:03
URL: http://sannasuppner.blogg.se/
Postat av: Dahlarna

Fina bilder från Västkusten! Jag håller fullstädigt med dig när det gäller camping. Förr tältade vi mycket & jag har dessutom orienterat & levt mycket primitivt ute i skogarna.... Men nu har både min man & jag blivit otroligt bekväma. Hör det till åldern kanske??? ;-) Ett måste är egen toa & dusch... Vilka lyxproblem man har....



Glassen på sista bilden ser gudomligt god ut!



Hoppas att Ida mår bättre. KRAMAR!

2009-07-30 @ 23:58:00
URL: http://dahlarna.blogg.se/
Postat av: Mari

Borta bra men hemma bäst. Tycker det är helt OK att köa för att göra sina behov och duscha men visst är det bättre hemma men en vecka eller två går bra för mej om vädret är fint. Är det trist blir allt trist.



Hoppas hon kryar på sej men ni verkade ju ha en mysigt tjejkväll ni två, kan behövas.



Härliga bilder, har knappt tagit en enda semesterbild.



Kramar och ha det så gott!



2009-07-31 @ 07:18:43
URL: http://marityrenia.blogg.se/
Postat av: malin

vlken tur att ni hade det bra trots feber,åh ja förstår dig therese, det e ingen hit å dela dusch å toa med främlingar..

Å ang. din fråga, det gick riktigt bra, över all förväntan =)

Kramar

2009-07-31 @ 09:14:24
URL: http://mailo.webblogg.se/
Postat av: maria

Välkommen hem! Jag har saknat ditt bloggande!!

Otur att ni skulle drabbas av sjukdom på er semester men lite hann ni juh vara borta iaf=)

Härliga bilder hade du tagit också;-)

Kram på er

2009-07-31 @ 09:38:37
URL: http://cupcake.blogg.se/
Postat av: Therese - Lurans blogg

Vilka härliga bilder från semestern, och vilka gulliga morföräldrar!!! Ett överfallslarm är nog inte dumt... Hoppas sjuklingen kryar på sig och att ni får en fin helg, massor av kramar från ett grått norrland.

2009-07-31 @ 09:40:09
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: MO

Åh vad jag håller med dig....skrattar lite, jag är med så bekväm av mig, vill liksom ha mitt "eget" omkring mig o inte känna mig obekväm o stressad på toa...det kan ju ta lite tid ibland...hihi, nej egen stuga eller hotellrum är att föredra...



Härliga bilder från västkusten, där är så vackert o jag har varit i Hunnebostrand o lyssnat på Orup i mina ungdoms dagar ;)



Jodå, vi jobbar oxå på att vinna ohyggligt mycket pengar så vi kan köpa oss en stuga med havet inpå knutarna..mmmmmm, så härligt det hade varit, kramar

2009-07-31 @ 15:28:41
URL: http://medaljongen.blogg.se/
Postat av: Anna

umm härliga bilder, ja bohuslän är härligt!

hoppas dottern din blir piggare snabbt och att filmen var bra :)

2009-07-31 @ 17:33:43
URL: http://spattanjansson.blogg.se/
Postat av: Anonym

Vilken glass.

Stackare som inte fick vara krya på semestern´!

Vilken omtanke...överfallslarm!

Kalas bra sak att ha på sig, det händer ju så mucket hemskheter!

2009-08-01 @ 10:49:27
Postat av: Jenni

Ser ur som ni haft en mysig liten semester!Härligt med glass i stora lass! :-) Kram

2009-08-01 @ 22:09:41
URL: http://www.jenni80.bloggsida.se
Postat av: sara

Kan bara hålla med..tyvärr är jag ingen campingmänniska heller. Det verkar så mysigt med tält och husvagn. Men jag fixar inte det där med toan och duschen heller. Vill ha mitt eget :)

2009-08-02 @ 08:47:26
URL: http://attbaravarasara.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0