Vad gammal jag är! (tydligen?)

Idag har det varit en sån dag som både jag och dottern Ida har velat pyssla och greja här hemma.
Dåligt väder och då får man ju passa på!
Tyckte det fattades lite småsaker som ljus, blommor och gardinhållare m.m
Så vi tog med oss lilleman (mutade med McDonalds så var han glad) och färden gick mot...just det A6 och Ikea...igen..vad annars :-)

Måste bara få berätta vad som hände när vi satt på McDonalds:
Det kom fram en arbetskamrat (som jobbar på en annan arb.plats, känner inte varann så väl) och frågar mig:
- Är du mormor?
Jag fattar först inte vad hon menar??
Nej, nej säger jag, det skiljer 12 år på äldsta och yngsta!
Förstod att hon måste kännts sig dum, så jag bara pratade på och skojade!
Men när hon gick sa jag till Ida i mungipan, att nu går jag hem och gräver ner mig!

Jisses, hur gammal ser jag ut å va egentligen...jag vill inte vara nån mormor (än iallafall).
Jag frågade Ida om jag verkligen såg så gammal ut, men hon satt mest och bekymmrade sig om att nån tog henne för att vara mamma!
(Hon kör väl aldrig lillebrossan i vagn mer) :-)
Kan meddela för dom som inte vet att jag inte fyllt 36 än (förräns nästa månad då iåf) :-)
Usch ja, så dumt det kan bli!

Vi fick trösta oss med att gå å handla lite...

Ny grön växt och nya ljus till Idas fönster.


Ny växt til min svarta kruka.


Små söta ljuslyktor (nyhet på Ikea) till hyllan i sovrummet.


Och sen var jag ju tvungen och gå till Hemtex och köpa gröna linnegardiner till vardagsrummet!
Blev så avis på mamma som handlade så mycket snyggt igår :-)
Men som så ofta händer...så var jag inte nöjd när jag kom hem, typiskt mig!
(Men dom blev faktiskt nästan lime gröna här hemma, och det ville jag inte ha.)
Så dom får resa tillbaka till Hemtex!


Men nu tycker ni nog att det är bäst att gamla mormor går å lägger sig, eller?
Men si det ska hon inte...
hon ska gå å sätta sig och mysa å fika med Ida i soffan ;-)
Vi är själva hemma, förutom lilleman som ligger å sussar gott!


Kommentarer
Postat av: sara

Klart att det är lördag..hihi

Bara du som reagera :)

Jag sparar din sida som en länk...så jag hittar hit igen :)

2009-05-09 @ 23:14:19
URL: http://attbaravarasara.blogg.se/
Postat av: Herr E

OJoj.. så du togs för att vara mormor? Det var det värsta... Men som sagt var, frågan är vem som blev mest förolämpad. Du eller dottern. Om det är någon tröst har jag inte sett någon bild på bloggen där någon av er ser ut att vara direkt gamla.

2009-05-09 @ 23:46:48
URL: http://www.ejrevi.com
Postat av: carola

hahh:)...dom brukar fråga om min bäste vän är min dotter..mindre skoj..



Hon är dock 8 år yngre och ser ung ut men ändå..då vill man gräva ner sig..

sov gott mommo:)

2009-05-09 @ 23:50:27
URL: http://mammacarola.blogg.se/
Postat av: Anna

oooh va jag gillade den där bulliga svarta vasen du hade, så härlig!



haha..jag kan trösta dig med att när jag och mannen var på semester med ett par kompisar till oss (I italien) var det en kille i en affär som trodde min tjejkompis var min dotter, och det skiljer två år mellan oss!!!!!!!!

2009-05-10 @ 01:20:30
URL: http://spattanjansson.blogg.se/
Postat av: Astrid

GÖR EN INSATS FÖR MILJÖN!



Läs detta inlägg: http://byastrid.blogg.se/2009/may/gor-en-insats-for-miljon.html



Tack på förhand!

Kramar från Astrid

2009-05-10 @ 03:11:27
URL: http://byastrid.blogg.se/
Postat av: Mari

Min dotter brukar nypa mej i kinden och säga skämtsamt vad gammal du blivit mamma, hoppas det är på skämt iaf....ska nog ta reda på det närmare....klart man ser äldre ut än för 10 år sedan skulle väl vara lustigt annars. Får väl bli en klädnypa i nacken snart....



Härliga ASA igen....mer ASA åt svenska folket! Snart kommer skattepengarna och då kanske jag är värd en....



Dax för en IKEA tripp snart....har varit lite off ett par veckor nu, köpt mest kläder för pengarna. Men man kan ju inte gå naken så det har varit välbehövligt.



Får se om det blir A6 en sväng idag skulle vilja ha nya påslakan, älskar derar i satin.



Hoppas du hittar några andra gardiner som passar dej bättre, det är så himla svårt att hitta just de där gardinerna....hittade mina rumsgardiner på Hemtex efter en massa velande och är supernöjd och rätt fattig...;-) Blir dyrt när man ska ha fyra längder.



Kram och ha det så gott och hälsa flickorna på jobbet så gott!!













2009-05-10 @ 05:28:34
URL: http://marityrenia.blogg.se/
Postat av: catrin

du e juhu inte gammal man e inte äldre en man gör sig..... kram hoppas att du får en toppen dag!!!

2009-05-10 @ 08:19:59
URL: http://tinibakini.blogg.se/
Postat av: pysseliten

jag har med dom lime färgade från hemtex dom satt inte uppe länge typ 1 månad var inte heller nöjd med dom kändes inte som dom pass i mitt kök :)

Skönt med en inne dag med pyssel ,jag jobba hela dagen så det vart lungt på kvällen .

Men nu är det dags upp och käka frukost och köra igång dagen ,jobb väntar i kväll

P.s tycker inte du sert ut som en mormor( på det lilla kort man ser :)och tycker inte att Ida ser så gammal ut heller :) Hälsa henne det:) Ha en bra dag Pysseliten

2009-05-10 @ 08:34:05
URL: http://pysseliten.blogg.se/
Postat av: Therese - Lurans blogg

Oj så mycket fint som shoppats! Gillar din smak :-) Och vilket bra tävlingstips, den tävlingen ska nog även jag haka på! Hoppas du får en fin dag och att solen lyser även på er!

2009-05-10 @ 08:55:02
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: Livet i byn

Men what!! Det var n ästan lite fräkt även om det nog är underbart att vara mormor så vill man nog vara bara mamma först ;0)



~Livet i byn

2009-05-10 @ 10:54:21
URL: http://livetibyn.blogg.se/
Postat av: Kicki

Jisses! Ett gott skratt förlänger livet. Och jag lovar du ser INTE ut att vara gammal nog för att vara mormor och Ida ser definitivt inte ut att vara gammal nog för att vara mamma. En annan ligger ju mer i riskzonen med en 17 år gammal dotter med pojkvän... Oj oj oj, jag hoppas sannerligen att det dröjer ett tag :)

2009-05-11 @ 07:29:17
Postat av: Lina

Nu vet jag inte vad min mor menade i kommentaren! Jag håller inte på med sån otukt:O men hon är kanske lite mer i riskzonen när det gäller mormorgrejen, men vadå jag vill inte va riktigt så här ung mamma x) men Therese du ser inte ut att kunna vara mormor jag lovar ;) och Ida ser inte ut att kunna vara mamma x) fattar vad dom menar^^

2009-05-12 @ 19:00:58
URL: http://linaforfucksejk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0