Överraskning!

Igår låg det ett paket i brevlådan, med handskriven adress...
man blir ju verkligen såå nyfiken!!
Och när jag öppnade stog det
"Grattis kära Coorda club medlem, hoppas vinsten kommer till glädje!"

Coorda magazine.se som jag gick med i för några månader sen drar vinnare av sina medlemmar varje månad...och väldigt fina vinster brukar det va!
Jag vann ett set med 2 köks-handdukar och förkläde från PICNIC - jättefint!
Och jag brukar aldrig vinna nåt...så riktigt glad blev jag!! :-)

Vitt linne med fint broderade motiv!





Och så till nåt helt annat....
Vi åkte iväg för att vaccinera Thomas och barnen igår
(jag har ju fått från jobbet innan).
Och det var inte nån direkt liten kö vi möttes av när vi kom dit...
såg knappt slutet på den!!

Här i Jkpg är det ordnat så, att vi får ta med barnen när vi själva ska vaccineras.
Och denna veckan var då åldersklass 30-40 år.
Men jag har så mycket negativt att säga om detta upplägget...
och man är så himla besviken på allt!!

Ta bara det här att det är två unka timmar mellan 17:00-19:00,
och det är sååå många som ska hinna vaccineras under den tiden.
Varför inte även ha öppet under dan, så många av barnfamiljerna hinner ta då?

Och sen ha mottagningen i en skola, helt öppet i en sal (utan några vik-väggar emellan eller nåt!)
Och där ska små barn på löpande band få sin spruta (ca 6-7 st barn åt gången).
Ni kan ju bara tänka er när ett barn börjar gråta...då gråter ju helt plötsligt alla barn i salen när dom ser "hur hemskt" det är!

Men det värsta av allt var att dom vuxna utan barn fick gå före i kön,
in till ett annat rum och få sin spruta på direkten!
Medans vi med barn fick stå ute på skolgården och frysa häcken av oss...
vi stog 2 timmar och 40 minuter innan vi kom in!!
(Och ni kan ju bara tänka er med alla dessa trötta gnälliga barn,
som inte vill stå stilla i en kö)

Hur sjutton kan barnen prioriteras bort i ett sånt här sammanhang...
jag fattar ingenting?!?
Grrrr....dålig stil tycker denna mamman iallafall!!!



Och naturligtvis...som ett brev på posten,
kom det även lite biverkningar också!
Lilleman har haft väldigt hög feber hela dan,
och även Filip har haft lite mindre feber.
Thomas och Ida "klarade" sig med värk i armen!

Men förhoppningsvis slipper vi den där gris sjukan nu iallafall!!  ;-)

Kommentarer
Postat av: Kicki

Jag håller med fullständigt! Det är inte ett bra upplägg... Fy skäms Jönköpings landsting!!!

2009-11-26 @ 07:00:11
Postat av: Proforma - Irene

Usch, vad dåligt upplägg på vaccineringen, låter helt otroligt! Visst brukar man väl tänka på barnen i första hand... märkligt!

Fin vinst! Jag vann en frysväska från Sagaform i somras hos Coorda!

Kram

2009-11-26 @ 10:31:48
URL: http://proforma.blogg.se/
Postat av: Sockenvägens Söta

GRATTIS till vinsten, så fina och annorlunda! :-) Och vaccinations cirkusen, tja, vad ska man säga?! Jag skakar bara på huvudet.... Trist att småbarnen inte får gå före, vuxna kan ju hantera väntan på ett annat sätt tycker man. Hoppas nu febern går över fort och att ni får må bra å klara er utan grissjukan! Varma kramar!!!

2009-11-26 @ 10:59:06
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: Sockenvägens Söta

hi, hi ser att vi skriver om varandra, snacka om tanke överföring skrattar

2009-11-26 @ 11:01:42
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: Nina

Tjingeling vännen =)



Va roligt med en vinst! Sånt är man inte bortskämd med! Tänk att jag va tvungen att väcka Sam kl 11 idag! Så idag är vi utvilade ;-)

Så fort han somnar igen ska jag skynda mig fram med strykjärnet! hade ju som tänkt få upp lite julgardiner!

Tack för att du tyckte om mitt ljusfat!

Ja vi hade det så himla trevligt på pysselkvällen. Tiden gick alltför fort!

Men det är ju sjukt att barnen inte fick gå före. Så är det då här iaf! Barnen först! och sen har dom flera timmars drop in här, vi ska ner imorron och jag gruvar mig! Är så rädd att dom ska få biverkningar =( Tur att Mikael kommer hem på lördag iaf! För OM dom skulle bli dåliga så är vi ju två st hemma iaf!

Hoppas du får en bra dag!

Kramar i massor!

2009-11-26 @ 11:52:33
URL: http://ninuz.blogg.se/
Postat av: dahlarna

Det där med vaccineringen har verkligen inte fungerat. Man undrar vem som har planerat... Ingen småbarnsförälder iallafall.... Jag tyckte att det kändes som att man kom till krigstiden på typ 40-talet med hur det var i väntrum (bibliotek), hur barn skrek & att man satt synligt för att ta sprutan. Under all kritik!!! Och dessutom ska barnen ta en till. Bävar redan...



GRATTIS till vinsten! Jättekul att vinna! Jag vinner inte speciellt ofta heller. Tycker att det vore min tur nu! KRAM!

2009-11-26 @ 14:53:53
URL: http://dahlarna.blogg.se/
Postat av: Therese

Grattis till vinsten! Håller med dig om att det där lät illa.....barn är väl inte kända för att vara särskillt uthålliga........vuxna kan ju vänta!



Kramis

2009-11-26 @ 15:15:38
URL: http://vittellersvart.blogg.se/
Postat av: Vårt hus vid havet

Man får gratulera till vinsten!

Förstår att du är upprörd över logistiken runt vaccinationen!!! Blir jag med när jag läser hur det går till!!!

Här måste jag säga att det har gått riktigt bra, men så är det ju en väldigt liten ort. Först riskgrupper, sen minsta barnen, sen skolbarnen och sist "vanliga". Men familjerna har fått följa med barnen. Dessutom har de ibland sprungit in på närliggande ICA och ropat till sig folk! En annan dag ringde de på jobbet och ville att vi skulle hänvisa föräldrar dit för de hade det så lugnt.

Mycket smidigt!

Ha en skön kväll! /Jenny

2009-11-26 @ 15:40:41
URL: http://varthusvidhavet.blogspot.com
Postat av: catrin

det där med vård kö kan man inte fatta alls.... Man blir bara så arg...

Men då har du averkat den delen i livet. för när vi kom hem till pappa då sa han att så var det förr... JA JA men nu e 2009 inte 1940... någon ting... vill juhu inte att barnen ska få men av detta med en massa mardrömmar osv...



Kramens på dig....

2009-11-26 @ 17:31:32
URL: http://tinibakini.blogg.se/
Postat av: annas Perssonliga

Hej!

Systemet funkade inte speciellt bra. På nästan alla andra orter har skolbarn vaccinerats på skoltid. Måste varit mycket smidigare. Vi hade tur i oturen och tog förra veckan (min sambo tillhör den åldersgruppen)då var det mindre kö till bvcsköterskorna så vi blev inropade och fick gå förbi kön. Jag hörde senare att då hade det varit många som tyckt på att barnen fick gå före. Nu är det iaf gjort men de små måste ta en spruta till stackarna :)



Hoppas ni är pigga snart igen!

Kram

2009-11-26 @ 20:39:27
URL: http://annasperssonliga.blogg.se/
Postat av: Emma

Vilken fin vinst du fått, visst är det bara så roligt att vinna=)

Har vunnit ett fint armband från en blogg idag!



Vilket uselt upplägg för vaccineringen!!!!!!!!!

När vi vaccinerade oss så var det för barn med föräldrar mellan 3-4 år. Hade förberett oss för att det skulle vara en hemskt lång kö..men döm om min förvåning när vi kom dit!

Hann knappt fylla i papprena innan det var dax. Vi fick komma in i ett rum och så fick lilleman välja en glass och hux flux så var sprutan tagen. Jag tycker det var helt suveränt med tanke på att de små måste ta en spruta till. Så tycker jag att alla borde tänka. Det är ju ganska skrämmande när man är liten att ta spruta!

Hoppas det går bättre när de ska ta den andra!

Kramizar

2009-11-26 @ 21:23:16
URL: http://liljan.blogg.se/
Postat av: cecce

Grattis till vinsten! Vilket fint förkläde!



Håller helt med dej. Det verkar som vaccinationen skötts väldigt dåligt på en del ställen. Inser att vi haft tur där vi bor.

Skönt att ni fått sprutan nu i alla fall!



Kram

2009-11-26 @ 23:41:04
URL: http://ceccesblogg.blogg.se/
Postat av: Sara - Thaison

Varför prioriterar man inte barnfamiljerna?? Det är ju helt tokfel. Jag har nog lite svårt att förstå hela svin-grejen. Här är allt och alla coool lugna och vi har inga problem (peppar peppar).



Vad kul att höra att Rasmus-resan var lyckad och bra.



Hoppas ni får en skön helg och att barnen frisknar till från vaccinet.



kram

2009-11-27 @ 05:59:30
URL: http://thaison.blogg.se/
Postat av: Mari

Men va kul! Grattis!



Nu har jag varit på MAXI och handlat, jisses va lugnt och skönt. Aldrig att jag åker dit en fredageftermiddag. Ska iväg och jobba sen.



Har minsann inte tagit sprutan, allt verkar hysteriskt runt detta. Var vissen när vi skulle ta sen har det inte blivit av.



Kom precis på att jag köpte 2 trisslotter igår när jag såg att du vunnit. Nu ska jag skrapa dem....önskar mej själv lycka till:-)



Ha det så gott och kram!

2009-11-27 @ 08:28:21
URL: http://marityrenia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0