Jag lever faktiskt...

tro det eller ej...hehehe!!  ;-)

Men jag har (som ni säkertförstått) haft en riktig bloggtorka!!
Och fick faktiskt lite dåligt samvete när jag nu var inne och kikade på min status,
och ser att folk faktiskt är inne här å kikar varje dag!
Får be om ursäkt att jag varit en sån torrboll!

Men å andra sidan känner jag mig själv rätt väl...
och vet att jag lätt fastnar med det här bloggandet...
och tiden verkligen springer iväg när man sitter här vid datorn!

Fast å andra sidan...
ett å annat inlägg ska jag väl ändå ha lite tid och inspiration att slänga in lite då och då!

Japp...så får det minsann bli :-)


------------------------------------------------------------

Det är nästan exakt en månad sen jag skrev nåt här på bloggen...
och vad är det som har hänt sen sist då...hm?!

Jag har t ex blivit ett år äldre...och klokare  ;-)

Satt och kollade igenom kameran vad jag hade tagit för bilder den sista månaden.
Och där hade jag minsann varit lika dålig som med bloggandet!
Men jag kan ju bjuda på dom få bilderna som fanns iallafall....

Som sagt så har jag haft födelsedag...
och då mumsade vi på räksmörgås och morotskaka!

 


Jag var häromdagen ute i Bankeryd på Backamo där dom har sååå mycket fint!
Är väl i grunden en blomster/trädgårdshandel men dom har så mycket andra fina inredningssaker också...blir helt sjuk när jag går där!
Vill ha ALLT!!

Men jag kan ju först berätta att målet egentligen inte alls var
just dit från första början,
utan vi skulle till en outlet butik som var nyöppnad i Bankeryd,
och dom skulle ha inredningssaker för upp till 50-80 % rabatt!
Och det minsann....kan man ju inte missa!! :-)

Så jag och min vän Louise slänger oss in i bilen för och hinna dit innan dom stänger!
Ganska virriga och snurriga personer som vi faktiskt är BÅDA två...
så har jag dragit ut en detaljerad vägbeskrivning från Eniro...
det KAN bara inte gå fel!

Och nejdå...nog minsann hittar vi målet!
(Vet ni förresten att det t o m står hur många minuter och sekunder som det tar att åka på varje punkt på eniros beskrivningar...så DET klarar även två virriga människor som vi faktiskt hihi!)

Men...kruxet är att det faktiskt inte är butikens adress som fanns på Eniro...
utan det slutar med att vi sitter som två frågetecken i ett villaområde framför ägarnas privata villa!
Vi skrattade så vi höll på att pissa ner oss...väldigt typiskt oss!!

Så därför slutar det med en sväng till Backamo istället...
herregud...vi kan ju inte komma hem tomhänta inte  hehehe!  ;-)

Köpte lite småsaker...och gjorde denna lilla rosa....


Är inne i en rosa period just nu...
så det oranga har åkt ut ur köket nu...
och in med det ROSA!  :-)
Kan lägga in lite bilder på det imorn innan jag sticker till jobbet!


Mycket mer bilder än så fanns det inte i min kamera sen sist...
utan denna iåf som jag tog idag!
På en otäck lite groda som var på besök hos oss!!
Och ni ska veta att jag har RIKTIG fobi för allt...
ALLT som har med insekter och småkrälande djur att göra!

Men min stora son var som tur hemma just då och kom till min räddning!
Eller ja...jag tvingade honom om sanningen skulle fram.
Han var nog inte jätteförtjust i att tvinga in den i en skål och släppa ut den...
men det kan man ju inte visa när man är en "tuff" 13 åring!  ;-)


Och om ni tittar noga på hans små fossingar så ser ni att den stackarn är full av damm.
Den lille rackarn var ju under soffan och hoppade lite först...
hm, där var det inte nyligen dammsugat precis!
Men va sjutton...solen lyser ju...vem vill va inne å städa då!?


Nähä...dax att krypa ner under täcket tror...
innan fåglarna börjar kvittra ute  ;-)
Ska ta och läsa ifatt mig lite på bloggar imorn till morgonkaffet!

Gonatt och Kram!

Kommentarer
Postat av: Nina med Tjorven i magen

Åh va roligt med ett livstecken från dig. Du har verkligen varit saknad. Trots att jag har dig på fejjan! Hoppas ni har det bra. Är det semester nu eller? Natti Natti kramar från mig

2010-07-05 @ 23:18:01
URL: http://ninuz.blogg.se/
Postat av: Linda

Vad roligt att "höra från dig" tycker inte man ska ha dåligt samvete för att man inte orkar eller har tid till att blogga. Låter som ni haft lite att göra med kalas o shopping, grattis efterskott!

Kram

2010-07-05 @ 23:42:23
URL: http://uppochnervandahuset.se
Postat av: Sara - Thaison

Men tänk vad bra att grodan kom då slapp ju du damsuga under soffan. Det fixade ju grodan ;)



Grattis i efterskott! Både räkmackan och morotskakan såg ruggigt goda ut.



Du är nog inte ensam om bloggtorka just nu. Vem vill sitta framför datorn när det är sommar och finväder i Sverige?!!?



Njut av värmen,

kram sara

2010-07-06 @ 06:26:37
URL: http://thaison.blogg.se/
Postat av: Nina med Tjorven i magen

Har oxå varit nattuggla en gång i tiden :p Men just nu är jag trött dygnet runt! Ja visst äre härligt att ha en sån bra relation med sin mamma! På de viset så önskar jag att det är en flicka denna gång. Inatt drömde jag dock att det är en pojke. Här lyser solen idag med. Känns så underbart med sol och värme! Många kramar!

2010-07-06 @ 07:41:22
URL: http://ninuz.blogg.se/
Postat av: Therese - Sockenvägens Söta

Åh så glad jag blir att du knåpat ihop ett inlägg!!! Å grattis i efterskott, tänk att en prins besökt dig, för du kysste väl grodan?! ler Och oj så snopet att hamna så fel som ni gjorde, tur ni kunde skratta åt det :-) Jätte fin plantering!!! Kram

2010-07-06 @ 08:57:16
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: fia

å är du åxå inne i det rosa nu det är jag med .

Så kul att du har kommit tillbaka det uppskattas .

kram .

2010-07-06 @ 13:15:19
URL: http://ajaxen.blogg.se/
Postat av: Kicki

Kära svägerska... Kan inte du komma hem till oss och fixa och trixa lite. Jag har inget öga för det där och du kanske behöver bli av med lite av det "gamla" (hihihi)Antar att lillebror snart börjar sucka över alla grejer som hamnar på vinden ;) Synd att vi inte kom till er på besök när du fyllde år, hade varit gott att få smaka lite av det goda... dåligt samvete för att du inte uppdaterar? Det gör inte jag heller dagligdags. Ibland prioriterar man annat - det bara är så och det är helt ok tycker jag. Jag skriver när jag känner att det är kul och när jag har lite att skriva om... Kramisar till er alla från oss alla...

2010-07-06 @ 15:35:00
Postat av: Malin

Jag gillar starkt att du e inne i det rosa, du vet ju hur jag känner inför den färgen =)

Snart kommer du till mig och då ska jag minsann skämma bort dig =)

kramar

2010-07-06 @ 15:39:01
URL: http://hemmahosfrokenpersson.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0