Dagis!

Jag är så glad och tacksam över att mina barn har fått vara
på ett bra dagis med gullig personal.
Hugo går ju på samma dagis som sina storasyskon gjorde...
och det är samma personal fortfarande.

Och en sak till jag är tacksam för är att vi slipper vara med på en massa lekar på den årliga sommarfesten. Jag är inte så förtjust i lekar som brännboll och stafett å allt vad det nu är!

Men istället ordnar personalen med små framträdande på olika stationer i Lillskogen som vi föräldrar och barn få gå runt och titta på...sen avslutas allt med korvgrillning och fika på dagisgården.

Men jag tyckte iåfs lite synd om dom där dom klätt ut sig i varma dräkter på årets hetaste dag!
Speciellt dom som klätt ut sig till austronauter (i nån slags folie-dräkt)
och stog å dansade rakt i den stekande solen.
(dom andra hade ju lite mer skuggiga platser)



Sen har vi Hugos personal han har på sin avdelning
som gjorde nåt cirkus-nummer.
Men han kände absolut inte igen dom...vågade inte ens gå nära dom ;-)



Småbarnsgruppen fixade JÄTTE såpbubblor



Hund-dräktarna var nog också varma å goa hehehe (stackarna)



Och en station barnen stannade länge vid (även att den inte ens var med)
var den jättestora traktorn som stog bredvid och väsnades och störde....
men väldigt omtyckt av barnen såklart hihi!



När sommarfesten var slut så var vi trötta både lilleman och jag...
jag lyckades somna efter jag hade läst gonatt sagan.
Ida var inne nån gång och frågade om jag skulle fortsätta sova...
nädå svarar jag...ska bara blunda liiite till.
Men nog låg jag kvar där och blundade till morgonen sen  :-)
Så inatt har jag fått många timmars sömn!!

Nu ska det plockas och fixas lite här hemma...
sen ska jag åka och jobba kvällen!

Ha det så fint i den härliga varma solen (som jag hoppas ni alla också har)
KRAM på er!

Kommentarer
Postat av: Sockenvägens Söta

skrattar gott Nog är det lite typiskt att traktorgrävaren var så populär... :-) Önskar dig en toppenfin dag, här ska vi till tandläkaren med svea... får se om hon öppnar munnen skratt Kram

2010-06-03 @ 10:57:34
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: Emma

Vilket underbart dagis ni verkar ha och vad kul att dom hittar på så mycket roliga saker för barnen!

Underbart att få ha sån fin personal att lämna sitt barn till!



Ha det så gott

Kramizar

2010-06-03 @ 20:31:55
URL: http://liljan.blogg.se/
Postat av: annas Perssonliga

Hihi, vilken härlig sommaravslutning. På Siris förskola brukar vi bli bjudna på jordgubbar och glass, barnen sjunger några sånger, föräldrarna minglar lite medans barnen leker. Lugnt,stilla och kravlöst, skönt!!



Kram

2010-06-03 @ 20:49:24
URL: http://annasperssonliga.blogg.se/
Postat av: Sockenvägens Söta

Ja nog lyser solen här, men tyvärr blåser det för fullt också, men iofs garanterat mygg/knott fritt då ;-P



Ha en riktigt fin helg!

Kram<3

2010-06-04 @ 12:58:06
URL: http://lurans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0