Det blir visst....

vääääldigt långt mellan mina inlägg!
En riktig tråkmåns är jag allt :-)


Idag är den yngste mannen i huset och jag själva hemma,
så vi passar på att ställa till med lite bull-bak.
Kul att ha nåt gott till storasyster Ida när hon ikväll kommer hem från Stockholm, där Estet-klasserna i 9:an har varit på klassresa.

Den bäste jäst-smularen i stan :-)


Och det är inte jäst han har ätit...
utan det är salva han har runt munnen ;-)

Tänk när jag satt i kassan på Ica (för herrans massa år sen)
och det kommer fram en mamma med ett tomt jäst papper,
och säger att hon ska betala den också!
När hon ser min förvånande min så förklarar hon att hon vet
att det är inte bra att äta jäst men hennes son älskar att äta det!!
Alltså...
jag är verkligen inte den som brukar döma andra föräldrars
fostran på sina barn...
men där går väl ändå gränsen...eller?!!
Man kan ju bara tänka sig vad en jäst gör i den lille pojkens mage!!
Då blev jag riktigt förbannad faktiskt :-(


När vi var i Göteborg förra helgen så köpte jag jättefina formar på Lagerhaus!
Så riktigt fina bullar ska det bli nu :-)



Nu är det dax för att måla (pensla) och sockra våra bullar....
får nog god hjälp av Hugo!


Ha en riktigt skön lördagskväll....
det lär inte bli nån melodifestival för min del ikväll,
inte kul å se nu när Anna tyvärr inte kvalade in :-(

Men får väl ta mig en rejäl bloggrunda och läsa ikapp mig istället...
har ju som sagt varit urkass på det nu det sista!

KRAM på er alla!!

Kommentarer
Postat av: Emma

Mmm...nu blev jag sugen på bullar!

Min kille gillar oxå att smula jästen och han gör det bra=) Han är även mkt duktig på att smula allt möjligt på golvet oxå...hihi!!

Kram

2010-05-29 @ 21:03:44
URL: http://liljan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0