VAB

Ja...då är man hemma och vabbar ännu en dag!
Lilleman har under en tid nu varit väldigt krasslig i magen...
vissa dar värre än andra...och lite feber till å från!

Men igår var mannen nere på vårdcentralen med honom,
och förmodligen är det en infektion han har i kroppen som slog ut magen lite på honom!
Så vi har fått lite mat schema vi ska följa så magen få vila och bli bra igen.

Och vi tycker samtidigt att det var skönt att det var nåt sånt här,
för vi var rätt säkra på att han fått laktos eller gluten!
Men dom kunde iåfs inte helt utesluta laktos sa dom...
så vi får hålla tummarna helt enkelt och se vad det blir av det!

Men det går ju inte lämna honom på dagis så länge det krånglar...
så jag hoppas magen rättar till sig nu när vi följer schemat.
Stackarn..han tycker det är lagom kul å va hemma med tråkiga mamma eller pappa hela dagarna...längtar ju såklart efter kompisarna på dagis!

---------------------------------------------------------------------------------

Och så till detta jädrans snö-kaos....!!
Trodde knappt jag skulle ta mig hem från jobbet i helgen...
bussarna gick ju sisådär (såklart...det har ju jag också förståelse för!)

Och A6 köpcenter fick ju stängas ner i helgen efter att det smällt i taket!

Thomas var uppe på vårt förrådstak och skottade i söndags....
jisses så mycket snö alltså!!

Bilden är tagen från Hugos rum på andra våningen!

Och nu har vi en liten smal väg att gå på när allt är skottat!
Såna här vintrar är vi verkligen inte vana vid här nere i mörkaste Småland ska jag ju säga!!


------------------------------------------------------------------------------

Och nu...till DAGENS IKEA  (hehehe)
Kan tipsa om deras nya termos BEHÖVD 59 kr.

Finns i svart och vit.


Men jag valde den svarta...för den vita såg lite "plastig" ut tyckte jag!
(Lite synd annars hade jag köpt båda)




På min önskelista står det även ett skåp/skänk från....Ikea (såklart!)
Men det är ju lite dyrare än 59 kr som termosen kostar...
nämligen 3995 kr!
Men jag har satt igång "operation övertalning" här hemma nu...
och försöker övertyga den kära mannen hur viktigt och bra det här skåpet är...
önska mig lycka till  ;-)

Tycker inte skåpet riktigt kommer till sin rätt här på bilden...
mycket snyggare i verkligheten  ;-)


Nu ska det plockas fram lite play doh lera här hemma...
för lilleman och mamma!!

Ha det så gott...KRAM!!

Kommentarer
Postat av: mo

Ja det ser ungefär ut som här med all snö...Släppte ut Maila för en stund sen (har fått skotta en gång till henne på baksidan), när hon gick där i gången så syntes hon inte alls...hihi

Ja den där termosen är snygg, o bra pris med..O skåpet, jag säger bara lycka till med operation övertalning ;), snyggt är det, kramar

2010-02-23 @ 14:50:01
URL: http://medaljongen.blogg.se/
Postat av: Sockenvägens Söta

Oj så mycket snö ni har! Förstår att det är kaos... Och stackars lille man, hoppas magen reder upp sig så han kan åka å busa på dagis igen. Stor kram till er, här vankas det kaffe å ben & jerry, allt för att fördriva tiden ;-)

2010-02-23 @ 15:14:00
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: Lotta

Snökaos har vi här också:(

trodde verkligen inte att jag skulle klara att komma hem från jobbet i Lördags. Såg på vissa ställen ingenting än vitt som yrde omkring mig.

Den där skänken från Ikea är jättefin!

Tittade på den också när vi köpte en ny för ett tag sedan. Lycka Till med övertalningen;)

kramis

2010-02-23 @ 17:24:41
URL: http://lotenlind.blogg.se/
Postat av: Anna

ja även här lite längre ner i småland ser det ut som hos er. men jag tycker det är vackert, är ju inte heller beroende på kollektivtrafik så jag har inget att klaga på.

hoppas lillkillen piggnar till snart och att det inte är gluten eller laktos.



Gillar termosen massor och skåpet är precis som du säger snyggare live :)



Må väl!

2010-02-23 @ 22:05:53
URL: http://spattanjansson.blogg.se/
Postat av: annas Perssonliga

Hej!

Inte kul att magen krånglar. Siri hade en period efter en maginfluensa där vi fick utesluta mjölk men efter någon månad stabiliserade magen sig helt. (Hon kunde vara på förskolan tidigare)



Ja, nu är jag ganska trött på snön, vi var helt insnöade i helgen och nö är vi insjuknande. Jag kan säga att det kryper i benen imorgon måste jag ut.



Ha det gott!

Kram

2010-02-23 @ 22:06:35
URL: http://annasperssonliga.blogg.se/
Postat av: Sara - Thaison

Stackars lilleman som är dålig. Det är klart att det blir tråkigt att vara hemma med päronen hela dagarna. För inte är vi så roliga som deras kompisar.



Det är helt ofattbart hur mcyket snö ni har där hemma. Visade Tess på datorn och hon fattar inte riktigt. Hon vill så gärna åka till Sverige nu och känna på hur snö känns.



Det där skåpet från Ikea skulle jag absolut övertal min man om att få köpa. Det var ju jättesnyggt. Så inte riktigt ut som Ikea heller tycker jag. Jag älskar visserligen ikea men ibland kan det vara kul att bryta av med något. Jag är uppväxt i hjärtat av ikea - Älmhult.



Jag avskyr de där torkade fiskarna kidsen äter. De luktar så äckligt,hahaha.



Kram Sara

2010-02-24 @ 07:43:59
URL: http://thaison.blogg.se/
Postat av: Pysseliten

ja man tror knappt det är sant när man kollar ut ,det går ju knappt att se ut för alla vallar som ligger . Dom kommer säkert inte ha smält fören till midsommar :( Kvällen var jätte kul ,med pladder och skratt . Så idag upp tidigt laddar för Ullared imorgon och bussen ska avgå 3:40 Så måste upp tidigt idag för att kunna sova lite i natt ,

Lov och 25e i morgon önska mig lycka till :)

Hoppas din lille man är bättre idag ,även stor mannen med .

2010-02-24 @ 07:59:39
URL: http://pysseliten.blogg.se/
Postat av: Mari

Visst har vi en massa snö:-) Helt otroligt.



Håller med dej om termosen, den vita var inte snygg alls. Inte helvit och så plastig ut värre.



Skåpet var snyggt...har ju besökt IKEA en hel del sen jag flyttade:-)



Hoppas lilleman piggar på sej....



Ha det så bäst!



Nu ska jag krypa upp i soffan o slappa är nyss hemkommen efter ett jourjobb..

2010-02-24 @ 08:55:59
URL: http://marityrenia.blogg.se/
Postat av: Kicki

Hallå där! Nu får ni se till att följa schemat ordentligt så lill prins bus blir frisker.... ;) Jag ska försöka ta mig hem idag. Hoppas tågen går som förväntat - annars blir det trist. Ska på bio i kväll - Percy Jackson och kampen om åskviggen. Hoppas jag hinner i tid och att den är bra :)

Kram på er!

2010-02-24 @ 10:56:02
Postat av: Nina

Shit va mycket snö ni har! Mycket mer än vi ser det ut som! Fast å andra sidan så har vi det så kallt så man kna inte ens gå ut!

35,2 minus imorse! Horibelt!!!!



Nä, det va mer än mys helg än party helg!

Men så är det ofta då vi träffas!

Vi spelar spel, tävlar, äter massor av gott och bara myser. Dom är så underbara mina vänner!

Är kär i dom, hela bunten ;-)



Hopaps lill killen blir bättre snart!

Stackars liten =(

Kramar!

2010-02-24 @ 11:15:50
URL: http://ninuz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0